Manifest pentru Psihologie ca știință deschisă
Exergaming for dementia and mild cognitive impairmentEditorial group: Cochrane Dementia and Cognitive Improvement Group
Alexandra Voinescu, Universitatea din Bath
Abordări multi-disciplinare asupra psihologiei muzicii
Tudor Popescu, University of Padova
Știința deschisă și implicațiile pentru evaluare performanțelor în cercetare
Florin Alin Sava, Universitatea de Vest din Timișoara
Preînregistrare și articolele de tipul „Registered report”: soluția pentru studii credibile și replicabile
Razvan Jurchiși, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Educația pentru weel-being societal în condițiile crizei refugiaților provocate de războiul din Ucraina.
Victoria Gonța, Universitatea din Chișinău
Implementing the TOP (Transparency and Openness Promotion) Guidelines in a scientific journal: Challenges and consequences
Dragoș Iliescu, Universitatea din București
Simona Ispas, Universitatea din București
Andreea Butucescu, Universitatea din București
Open Science la FAU (Friedrich Alexander University) - O perspectivă germană
George Gunnesch-Luca, Universitatea Friedrich Alexander din Erlangen-Nürnberg
Stresul traumatic secundar și creșterea posttraumatică indirectă la profesioniștii din domeniul sănătății: o meta-analiză cu date pre-înregistrate
Nicoleta Turliuc, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Open science: a growth opportunity for geographical psychology
Silviu Matu, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Psihologia în era „open science”. O analiză a paradigmei științei deschise pe baza conținutului indexat în Web of Science
Laurențiu Maricuțoiu, Universitatea de Vest din Timișoara
Open Science la Queen’s University Belfast (QUB), UK & Povestea unei intervenții pre-înregistrate
Ioana Latu, Queen's University, Belfast
Practici Open Science în domeniul psihologiei clinice și psihoterapiei
Anca Dobrean, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Simona Stefan, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Rolul alianțelor de universități europene în dezvoltarea culturii cercetării
Irina Macsinga, Universitatea de Vest din Timișoara
A meta-analysis of the relations between achievement goals and internalizing symptoms: A pre registered meta analysis
Loredana Diaconu-Gherasim, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Alexandra S. Zancu, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Cornelia Măirean, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Andrew J. Elliot, Rochester University, Rochester , U S
Laura E. Brumariu, University Adelphi, New York, U S
Irina Crumpei Tănase, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Effectiveness of strengths use interventions in organizations: a pre registered meta analysis of controlled trials
Delia VÎRGĂ, Universitatea de Vest din Timișoara
Andrei RUSU, Universitatea de Vest din Timișoara
Zselyke PAP, Universitatea de Vest din Timișoara
Laurențiu MARICUȚOIU, Universitatea de Vest din Timișoara
Luca TISU, Universitatea de Vest din Timișoara
O meta-analiză pre-înregistrată a relației dintre simptomatologia PTSD și calitatea vieții în contextul experiențelor traumatice din copilărie
Cornelia Măirean, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Alexandra Maftei, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Loredana Diaconu Gherasim, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Diana Dodiță, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Magda Abrăcel, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Răzvan Lefteriu, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Vlad Ciofu, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Corina Cioclu, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Andreea Popa, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Radu Robotă, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași
The role of charismatic influencers in online political polarisation
Ana-Maria Bliuc, Universitatea Dundee
De la date deschise la date interoperabile și reutilizabile. În ce măsură putem aplica în știința psihologiei abordări de standardizare a managementului datelor
Andrei Rusu, Universitatea de Vest din Timișoara
Generations, historical change and cognitive operations a collaborative project USA-Romania
Alin Gavreliuc, Universitatea de Vest din Timișoara
Analiza de Rețea în Domeniul Clinic
Adela Isvoranu, National University of Singapore
Încrederea publicului in politicieni vs. experți științifici: Lecții învățate in pandemie si idei pentru viitor
Gabriela Jiga-Boy, Swansea University, UK
O Metodă Monte Carlo Generală pentru Analiza Mărimii Eșantionului în Contextul Analizei de Rețea
Mihai Constantin, Universitatea din Tilburg
Proiecte de cercetare la UIC în domeniul securității – Un deceniu de rezultate inovatoare și de practici ale științei deschise
Grigore M. HAVÂ RNEANU, UIC, Paris
Instituție gazdă:
Universitatea de Vest din Timișoara
Coordonatori:
Prof. univ. dr. Daniel David, Universtitatea “Babes-Bolyai”, Cluj Napoca
Prof. univ. dr. Dragos Iliescu, Universitatea București
Prof. univ. dr. Florin Alin Sava, Universitatea de Vest din Timișoara
Ioana Latu, Ph.D. Asociate Professor, Queen's University, Belfast
Prof. univ. dr. Delia Vîrgă, Universitatea de Vest din Timișoara
Descriere:
La nivel internațional și european există o mișcare puternică de reformare a felului în care se evaluează performanța în cercetare, prin descreșterea relevanței indicatorilor scientometrici și creșterea focusului pe impactul cercetării (relevanța pentru societate) și pe promovarea științei deschise. În contextul științei deschise au fost dezvoltate noi cutume precum preînregistrarea studiilor, utilizarea portalurilor publice pentru încărcarea bazelor de date și al pre-printurilor etc.
Psihologia este unul dintre domeniile de știință care se află în plutonul fruntaș al domeniilor care au îmbrățișat aceste noi evoluții în practica științifică. Acest lucru și pentru că psihologia a fost și rămâne sensibilă la întrebarea: cum putem să creștem rigoarea metodologică a studiilor din psihologie, dar să avem și un impact mai mare la nivel academic și societal? Noile practici de știință deschisă (preînregistrarea studiilor, punerea la dispoziție a bazelor de date etc.) devin din ce în ce mai relevante și pentru felul în care se evaluează performanțele științifice ale cercetătorilor.
Aceste practici, aflate la niveluri diferite de implementare, constituie subiectul principal al atelierului propus. Alături de aceste discuții aplicative, în cadrul workshopului sunt incluse și ilustrări ale acestor principii, prin cercetările realizate de participanți cu respectarea principiilor de știință deschisă. Astfel, lucrările selectate se încadrează în tema generală a workshopului, abordând topici specifice legate de aplicarea principiilor Open Science în domeniul de cercetare al psihologiei, cum ar fi: studii pre-înregistrate, date ale cercetărilor postate în public repository, exemple de implementare a principiilor Open Science în editarea de reviste științifice, în practicile universitare și în generarea de instrumente statistice cu acces liber pentru utilizatori.
Contact:
Prof. univ. dr. Delia Vîrgă, Universitatea de Vest din Timișoara
Email: delia.virga@e-uvt.ro
Locatie:
Universitatea de Vest din Timisoara, str. Paris, nr. 1, Amfiteatru